Godmorgon och glad(?) Kristi Himmelsfärd!
Jag är bra på att baka och laga mat, är ju väldigt inne på s.k 'clean eating' sedan några år tillbaka, det vill säga mat lagad från grunden utan socker, vitt mjöl och smör. Det är faktiskt grymt roligt, HÄR finns min blogg Gorgeous Green med en massa schyssta recept på (mest) efterätter som innehåller dadlar istället för socker, yoghurt istället för grädde osv! Jag lovar, det smakar så himla gott, du måste bara prova! Cupcakes, tårtor, allt går att göra verkligen. Bröd har jag också försökt ge mig på, men det är mycket svårare tycker jag eftersom jag gärna går lite på känsla när jag bakar och det ska en tydligen undvika i brödbak...Men det här GI brödet med havregryn och grahamsmjöl plus massa nötter och torkad frukt blev toppen i alla fall. Nej, nu måste jag gå och trycka i mig resten innan det är dags att dra iväg!

Kommentera

Publiceras ej